onsdag 18. mars 2009

Happy St. Patrick's Day & Happy Birthday to Mari!


Først noe helt annet enn tittelen.. I dag har vært for dagen med genmodifisert mat! Først kjøpte jeg verdens lengste banan på bibliotekets kafé. Jeg tuller ikke, det var den lengste bananen i manns minne. Litt senere dro jeg og handlet på Safeway, og da kom jeg hjem med verdens lengste gulrot. Jeg hadde ikke engang hjerte til å spise den, og nerdete som jeg er, ble det photo session. Jeg føler genmodifisering har en liten finger med i bildet her..

Men over til temaet.. Ikke bare er 17. mars Mari's bursdag (Hipp Hurra for Mari), men det er jo også selveste St.Patrick's day, og det måtte selvfølgelig feires. St.Patrick's day er den ene dagen i året jeg virkelig kunne ønske jeg var irsk. Det å være norsk i Canada, og på en "fake" irsk pub, tror jeg ikke er det helt samme som å oppleve dagen i Dublin eller Irland generelt.

Dagen begynte med solskinn, altså en perfekt start for en som ikke føler hun har sett solen siden hun forlot Hawaii. Overraskende nok hadde en stor andel av UBC-studentene rundt om på campus kledd seg i noe grønt denne dagen. Selv fant jeg ut til min store forferdelse at jeg ikke eier et eneste grønt klesplagg, så jeg måtte ty til noen lysegrønne sokker (symbolsk) og et grønt smykke. Så note to self: I løpet av dette året skal jeg ha beriket min garderobe med ett grønt plagg.

.
På den irske puben på campus, var det masse liv og irske toner helt fra formiddagen av.. Men selvfølgelig, så ville vi (noen utvekslingsstudenter + meg) downtown for å dra på den mest irske av de irske pubene i Vancouver.. Denne puben lovte irsk musikk og dans hele kvelden. Men selvføligelig (som alltid i Vancouver) var det en enorm kø for å komme inn, så dermed gikk den planen i dass. Vi endte da opp på en annen pub ved Cambie Street (for de lokal-kjente..) som var stappfull med "wannabe" irer, men som egentlig ikke hatt noe med irsk kultur å gjøre i det hele tatt. Men giret på å få tatt en pint med den irske nasjonaldrikken, så lot jeg det gå. Dere kan tro jeg kom sjokktilstand da jeg innså at dette stedet ikke engang solgte Guinness. Men som et lite plaster på såret, hadde de i dag gått til innkjøp av konditorfarge, og serverte "green beer". Jeg mistenker sterkt denne "green beer" for å være "green strongbow".. Men, uansett. Gøy med grønt var det jo alikevel!


Litt småskuffet over det dårlige innslaget av irsk kultur på denne puben, dro Tiffany, Charlotte og jeg for å spise i Gastown. Mat kurerer gruff! Jeg kjørte på og koste meg med kyllingburger, mens de andre valgte sunnere alternativer. Til dessert hadde vi verdens beste "ice cream pie" på deling. Veldig godt! :)

6 kommentarer:

  1. Hei! Jeg prøver igjen, forrige gang hang pc'en seg(ikke bokstavlig talt :D). Typisk. Det er særdeles artig å følge med på bloggen din! Flinke, søte Nora! Husker du forresten i Cannes, da vi ikke hadde et eneste oransjt plagg? det var en eller annen dag. Nederland-relatert kanskje? Har du kjøpt deg et oransj plagg? (Tror nemlig vi hadde en note to self da og. Hehe!) uamsett høres det ganske så flott ut å være i Canada og Hawaii og slikt. Masse opplevelser og grønt øl og slikt. Nyt det! Her er det mye det samme, men savner Nora da! Klem fra stinepine

    SvarSlett
  2. Hurra! Det gikk! Nå skal jeg begynne å kommentere masse! Tihi.

    SvarSlett
  3. kake på deling?
    raringer...
    må jo ha en kake hver! minst!
    hilsen kakemonsteret

    SvarSlett
  4. Enig! Men de andre ville dele.. Bummer!

    Ja, stemmer det, vi hadde note to self i Cannes. Og vi hadde jo ikke noe oransj i nederland heller, så måtte jo kjøpe skjerf. Men nå eier faktisk en oransj t-skjorte, har ikke noe særlig sans for den da. Forresten, jeg er glad du har fått til kommentar-greia nå! :)

    SvarSlett
  5. Så hyggelig med bursdagshilsen, Nora! :-) St. Patrick's Day hørtes morsomt ut, da, selv om det ikke ble erkeirsk. Syns Nederland-skjerfet vårt er kjempefint, selv om de tapte kampen... Freaky grønnsaker, forresten :-p

    SvarSlett
  6. Hehe, morsomt innlegg! Synd de ikke hadde Guinness. Idiotisk. Får håpe den grønne øl/strongbow'en var god :) (grønn øl er topp, syns jeg!)

    SvarSlett