onsdag 8. april 2009

Absolut(e) April!


I dag var siste skoledag! Så hva passer vel bedre enn et bilde av mitt kjæreste bibilotek? Iriving K Barber Learning Centre, stedet hvor jeg bruker mer tid på den tilhørende caféen enn på selve biblioteket. Men uansett, selvom det var siste skoledag for 99.8% av studentene ved UBC, er jeg en av de uheldige som har enda en dag imorgen. Læreren min hadde selvfølgelig glemt at det var siste dag, og ha dermed satt presentasjonen av gruppeprosjektet vårt til imorgen. Men, siden det var siste skoledag for alle andre, var det tid for det årlige Block Party! Block Party er en feiring av endt skoleår med konserter, beer garden og mat. Det var ganske så gøy, selvom det var enorme køer hvor enn man befant seg!

Siden sist har jeg også fått meg enda en tur opp til Whistler. Det var strålende solskinn denne gangen også, og jeg ble rød som en tomat. Det er et helt utrolig sted. Selv med så mange besøkende og et så populært sted, føles det ut som man er helt alene når man suser ned bakkene. Det er så mange bakker, så ofte er man helt alene i de! Jeg dro denne gangen med Therese, og jøye meg så rask hun er ned bakkene! Hun føyk avgårde som en rakett!

Lørdagen var en solskinnsdag, så Charlotte, Jana, Sophia og jeg dro til Capilano Suspension Bridge. Ryktet sier at dette er Vancouvers eldste turistattraksjon. Det er en liten park med en hengebro, og noen stier rundt om i skogen. Det var ganske fint der, men har en feeling of "been there, done that", og har ikke et stort behov for å dra tilbake. Utenfor turistbutikken traff vi Bamse Brakar, og han måtte selvfølgelig posere med meg.


I morgen er da min siste skoledag med presentasjon og greier. Gruppearbeidet handler om lansering av vår vodka, Vod, i Irland. Så vi får nå se hvordan det går, om det blir stående applaus eller kasting av tomater.

Og i morgen ettermiddag kommer ankommer mamma og pappa selve Vancouver. Det blir stas! Selvom det er meldt regn og overskyet, satser jeg alt på at værgudene viser litt mercy her! :)

2 kommentarer:

  1. Fine biblioteket :).
    Å, jeg blir så misunnelig når jeg ser bildene fra Whistler! Det ser helt fantastisk ut!
    Haha, jeg må bare le litt av denne vodkaen "Vod". Håper dere greide å lansere den i Irland ;).
    Så koselig med foreldre på besøk! Håper dere koser dere masse!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  2. Åhh jeg blir litt trist og misunnelig og glad..
    trist fordi det er så gøy å lese canada-bloggen din og nå skal du snart hjem så da blir det vel ikke flere innslag, og misunnelig fordi jeg også skulle besøkt deg, og glad fordi du snart kommer hjem! mixed feelings!
    Jeg syns hengebroene ser kule ut jeg da!

    SvarSlett