tirsdag 24. februar 2009

Aloha, Waikiki!

"We're on our way to paradise" & "Welcome to paradise" var de første og siste ordene piloten sa over høytaleren da vi fløy over Stillehavet. Som en liten pessimist, synes jeg dette var fryktelig teit at han skulle heise opp forventningene mine enda mer, de var jo ganske så skyhøye fra før. Men piloten visste hva han snakket om, for Hawaii er rene paradiset!

Selve flyreisen gikk greit, selvom flyet gikk TIDLIG om morgenen. Halvor og jeg kom til flyplassen over 2 timer før avreise, og jeg stod søren meg i kø i 1 time og 50 minutter. Da jeg endelig kom frem til skranken for usa-innslipp, så ble jeg pent bedt om å gå tilbake fordi jeg ikke hadde fylt ut green card. Så mine damer og herrer, internettregistreringen er bare tull.

Men da jeg endelig kom frem til gaten, ble jeg veldig positivt overrasket over at the fremdeles finnes en Cinnabon på YVR. Vancouvers eneste Cinnabon, og jeg fant den kl 05:00 am, så da ble det velfortjent frokost. Da ble jo alle verdens bekymringer glemt med en gang, for cinnabun fra cinnabon er en av herlighetene på jord. Anbefales på det sterkeste!

Vi mellomlandet i San Fran, og hadde 5 timer før neste fly. Fem timer som gikk til spising, spising og atter spising. Pluss at jeg endelig fikk besøkt en Mango-butikk igjen, og ble overrasket over hvor fine klær de hadde. Men sammenlignet med Canadisk mote, er jo alt fint! Å fly fra San Fran til Honolulu tok snaue 5 timer, så ca kl. 15 lokal tid landet jeg i mitt paradis.


Vi bodde på Waikiki Beachside Hostel, og jeg, mine damer og herrer, er ikke så veldig stor fan av hosteller. Da jeg åpnet døren til mitt "dorm" trodde jeg jeg skulle dø. Det var rot og fremmede folk overalt, og ikke akkurat vanlig hotellstandard.. Frysninger! Etter noen timer kom de jeg skulle dele rom med, Anne og Markus. Kvelden ble så tilbragt på ett utested der de reklamerte med "bikini-show" og drinker til 2 dollar. Bikinishow gikk jeg "desverre" glipp av, og drinkene var fysj, for å ikke snakke om klientellet.. But still, Waikiki!!!

De neste tre dagene ble tilbragt på stranden og sightseeing. Selvfølgelig klarte ikke mitt svake imunforsvar å takle varmen, så etter en dag i Waikiki, ble jeg akkutt forkjølet. Fast bestemt på at dette ikke skulle ødelegge oppholdet, ble det appelsinjuice og painkillers for alle penga. Tross i forkjølelsen, klarte jeg å nyte Waikiki, fikk smakt på utelivet og til og med gått fottur på et fjell (krater). Jeg falt pladask for Waikiki, og har bestemt meg for at dette blir mitt neste utvekslingstarget. Nora - a student at the University of Hawaii.. Det slår Canada anytime! Hva kan vel være bedre enn å bo et sted med varme, palmer, ananas, blomster, uteliv og surfere? Not much!!




Neste stopp var den grønne øya, Kauai! Stay tuned..

2 kommentarer:

  1. Åh, det ser helt fantastisk ut der, Nora! Skal du på utveksling dit, skylder jeg deg et besøk (ja, jeg vet. Gjør det egentlig til Vancouver også, men...). Gleder meg til å høre om resten av turen!

    SvarSlett
  2. Hahahaha.. :)
    Du er søt!
    Hope you enjoyed your Cinnabon! :D

    SvarSlett