onsdag 11. februar 2009

Aloha, aloha, aloha......

Under 12 timer til jeg retter snuten mot Hawaii, to the land of Obama og Jack Johnson! Jeg gleder meg stort, og har i dag gått til innkjøp av Lonely Planet reiseguide. Falt for den blomsterkransen på forsiden, og håper og tror mitt opphold kan oppsummeres ved hjelp av mange blomsterkranser som det, og selvfølgelig palmer. Vi skal besøke Oahu (Honolulu), Maui og Kauai, tror det blir i gjennomsnitt rundt 20-25 grader, så det blir veldig deilig! Det eneste jeg ikke liker er alle disse hostellene med fremmede mennesker, men det er vel litt av opplevelsen. Endelig skal jeg få realisert drømmen om å konsumere en paraplydrink (gjerne i en kokosnøtt) under en palme i Hawaii. Selvfølgelig blir det plenty med bildebevis om dette skjer.

Jeg har jo fått helt dilla på denne bloggen min, tenker på den hele tiden. I går knakte det høyt i hjernen min da jeg prøvde å finne ut hva jeg skulle dele fra mitt liv i canada, og det knakte ikke uten grunn, for jeg kom opp med "the big theme" take-away-middag.
Det er ikke så veldig ofte jeg spiser take-away, mye sjeldnere enn jeg burde. Det koster nemlig bare rundt 5-6 dollar på et food court ved skolen, og da får man veldig mye mat. Denne gangen kjøpte jeg asiatisk (surprise), men som en ny vri kjøpte jeg Tofu. Tofu er faktisk ganske populært her borte i Van, og jeg trodde jo første gang at det var en karamell-sak, men der tok jeg jammen feil. Om jeg ikke tar feil, er det en "ost" lagd av soyabønner. Jeg leste på dagblad.no at det var en av de matvarene man burde spise mer av, så jeg ga Tofu en real sjanse her igår. Synes nå ikke det var så supergodt, det smakte litt plastikkaktig og synes konsistensen er litt merkelig. Det blir på en måte som å spise karamellpudding uten sukker og karamell.. Stay tuned for nye gastronomiske erfaringer! Men, først, Hawaii!!

4 kommentarer:

  1. Jeg må si jeg er misunnelig på Hawaii, men maten.. Nææææ! :P
    Da gleder jeg meg heller til brownies med frk. Nora på verandaen min når hun er tilbake i Norge.

    Miss you! (og forventer flere bilder)
    Smask fra Stine (Steinar)

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg til brownies! Er vel ca 70 dager igjen, får håpe tiden flyyyr avgårde. :)

    SvarSlett
  3. Men bloggen er vel oppskrytt??? Her har man vært på Hawaii og vi andre som sliter i snø og slaps venter iallefall å få se bilder av Nora i bastskjørt og blomsterkrans og Nora på surfebrett...Kommer dette? Jeg gir bloggen en sjanse ut uken bare!
    Lillevalentine

    SvarSlett
  4. Jeg drukner i skolearbeid denne uken, så Hawaii-oppdatering må vente noen dager. :) Men alt til sin tid!

    SvarSlett